søndag den 25. september 2011

Mit forslag til minstre :)

Siden det tager så lang tid at danne en regering, vil jeg lige sige hvem jeg tror der bliver ministre
Statsminister: Er vidst rimeligt sikkert Helle Thorning
Udenrigsminister: Villy Søvndal (the ice is melting?) Håber rygterne med at han har øvet sig på sit engelsk :)
Finansminister: Jeg vil sige at jeg frygter for at det bliver Ole Sohn (nej tak til plan økonomi og rubler) Men nu hvor radikale er større end SF håber jeg på at det bliver Margrethe Vestager :)
Justitsminister: Morten Bødskov
Socialminister: Her kan vi ikke komme uden om skrigeballonen :) Mette Frederiksen.
Integrationsminister: Manu Sareen
Undervisningsminister: Hmm tror faktisk at Villy Søvndal ville gøre det godt her, men dette kommer nok ikke til at ske, så et bud kunne Christine Antorini.
Skatteminister: Johanne Smith Nielsen, ej kunne ikke lade være :) Ej tror det bliver Nick Hækkerup.
Kulturminister: Uffe Elbæk, han ville virkelig gøre det godt her.
Videnskabsminister: Morten Østergaard.
Har ikke taget alle ministerierne med, det kunne jo også være de oprettede nogle nye :) Dog har jeg ikke taget Henrik Saas Larsen eller Ole Sohn med, og det er nok lidt urealistisk, men håber ikke de får for meget magt :)
Jeg er rigtig spændt på at se hvem der bliver ministre og hvad regeringsgrundlaget bliver! Dog håber jeg lige det tager indtil på lørdag før vi får det at vide, så jeg kan følge med i det, da jeg er i Berlin i næste uge :)

Hvad med jer, hvem synes i skal være på de forskellige poster ? Og er der nogle jeg har glemt? :)



Ingen kommentarer:

Send en kommentar